środa, 2 grudnia 2015

Jak budować pewność siebie

Budowanie pewności siebie...


         Zainspirowana dzisiejszym coachingiem z klientką, postanawiam napisać Wam w jaki sposób budować pewność siebie. Pracuję bardzo często na sesji w oparciu o model coachingowy  OSCAR.
Z angielskiego to :
O -  Outcome - czyli wynik, cel
S  -  Scale - Scalowanie 
K -  Know - Wiedza
A -  Action - Działanie
R -  Review - Przegląd

         Dziś chciałam zatrzymać się na skalowaniu. Ten etap w coachingu polega na tym, że oceniasz na skali np. od 1-10 w którym miejscu do realizacji celu znajdujesz się w tej chwili. Istotne abyś uświadomił sobie gdzie się obecnie znajdujesz na skali i gdzie jest Twój docelowy punkt. Mało tego zdajesz sobie sprawę co w tej chwili działa prawidłowo i jakie podjąć kolejne kroki żeby znaleźć się na poziomie n+1. Nie dalej. Tylko o jeden punkt. Po skalowaniu następuje etap pogłębiania wiedzy o mocnych stronach Klienta. Chodzi tu o odkrycie umiejętności, wiedzy, doświadczenia, predyspozycji w celu budowania świadomości i pewności siebie. To jak "kopanie złota". To bardzo ważny etap w uświadamianiu sobie czego się już nauczyłem do tej pory, co wiem, jakie mam doświadczenia, w czym przoduję i jakie mam mocne cechy charakteru. Jak jestem oceniany przez innych? Co inni o mnie myślą? Co się sprawdziło w przeszłości w moim działaniu. Trudność polega na tym aby wymieniać swoje mocne strony, jak najwięcej. Co nam to daje? Jeśli zaczniesz wymieniać swoje poczynione wysiłki, zobaczysz, że coś czego nauczenie kiedyś spędzało Ci sen z powiek dzisiaj już jest dla Ciebie normalnością i nie uznajesz tego za sukces. A wskazane jest abyś docenił się za to co masz. Wypisz teraz czytając ten tekst 10 cech pozytywnych o sobie. Może być w formie przymiotników, np. jestem punktualny, systematyczny, godny zaufania. To bardzo pożądane cechy w relacjach prywatnych jak i w biznesie. Jeśli teraz nie jesteś w stanie wymienić 10 to do jutra wymień 20. Jestem ciekawa, jak Ci pójdzie... Zapisz je. To buduje świadomość i zarazem pewność siebie. To co zapisane więcej nam uświadamia. Powodzenia !!!
W następnym artykule będziemy przechodzić z jednego stopnia skali na kolejny ;-)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz