czwartek, 13 sierpnia 2015

Sprzedaż a relacja z klientem.





Jak budować długotrwałe relacje z klientem?


Otóż, budowanie a następnie podtrzymywanie długoterminowych relacji z klientem jest jedną z podstawowych i kluczowych umiejętności w sprzedaży. Najlepiej zarabiające firmy wiedzą to. Twój sukces w życiu w dużej mierze zależy od Twojej zdolności relacji z innymi oraz od jej jakości. Jednym z podstawowych sposobów na zarobienie większych pieniędzy jest umiejętność i łatwość sprzedawania swoich usług klientom, którzy Cię dobrze znają i mogą polecić innym partnerom biznesowym i klientom. Wszyscy jesteśmy wrażliwi na punkcie jakości relacji z innymi. Możemy rozważać wszystkie logiczne i praktyczne powody dla których kupujemy ale ostatecznie i tak kierujemy się przeczuciem. Kupujemy kierując się relacją z osobą - sprzedawcą. Gdzie relacja jest zła nie ma sprzedaży. Znajdź po prostu sposób na to aby Twój produkt czy usługę dostarczyć klientowi łatwiej, taniej i szybciej. To zdecydowanie wpływa pozytywnie na relację. Koncentrujesz się bowiem wtedy na potrzebach kupującego. Słuchaj klienta - tego co do Ciebie mówi. Wszystko czego nauczyłeś się w kwestii sprzedaży produktu, osobowości klienta jest pomocne jedynie wtedy kiedy służy polepszeniu jakości relacji. Stań się ekspertem w budowaniu relacji w sprzedaży. Skup się na relacji ponad wszystko a sprzedaż dokona się sama. Pamiętaj również aby dbać o swoje relacje. Nie traktuj tego, że będą trwać wiecznie jako coś oczywistego.



Kilka zasad poprawiających relację;
- nie krytykuj i nie pouczaj-  nikt nie chce być krytykowany Ty również. Krytyka sprawia, że druga osoba zaczyna się bronić i usprawiedliwiać. To z kolei rani dumę i poczucie własnej wartości - a w konsekwencji prowadzi do niechęci. Jeśli jest ktoś kogo chciałbyś zmienić to świetnie ale lepiej zacznij od siebie.
- mów o drugim człowieku wszystko co dobre a jeśli nie potrafisz w drugie osobie znaleźć nic pozytywnego to prostu milcz. Zamiast potępiać innych spróbuj ich zrozumieć. To z kolei rodzi sympatię i uprzejmość.
- w trakcie rozmowy ( nawet jeśli czujesz, że masz rację) nie próbuj przekonywać swojego rozmówcy o tym, że się myli. Jeśli tak zrobisz poczujesz się pewnie lepiej ale nie wpłynie to dobrze na Waszą relację. Na pewno nie polubi Cię bardziej. Zamiast tego wysłuchaj co ma do powiedzenia druga strona.
- wyrażaj swoje uznanie- każdy chce być ważny - więc chwal ludzi, zachęcaj ich do czynu i  inspiruj. W ten sposób wydobywaj z nich to co najlepsze. Jest jedyny sposób na to by ktoś coś zrobił, zmienił- sprawienie by chciał to zrobić. Chwaląc go zwiększasz na to szanse.
- zacznij mówić językiem korzyści- zastanów się jaki jest punkt widzenia drugiego człowieka,  w jakiej pozycji się znajduje i spróbuj wejść w jego skórę. Czego on chce. Wzbudź w nim szczere pragnienie.


Obsługa klienta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz