niedziela, 24 maja 2015

Miękkie kompetencje potrzebne w dzisiejszych czasach czy też nie...

Coś o kompetencjach...

Wyniki różnych badań pokazują, że "Pracę otrzymuje się w 70% dzięki wiedzy fachowej i w 30% dzięki zdolnościom społecznych. Traci się ją zaś w 70% z braku zdolności społecznych i w 30% z braku kwalifikacji merytorycznych. Innymi słowy,aby być zatrudnionym i mieć szansę na sukces zawodowy,wskazane aby być specjalistą w swej dziedzinie i dysponować odpowiednimi kwalifikacjami. Gdy jesteśmy już pracownikami i chcemy zapewnić sobie stabilność zatrudnienia oraz możliwość awansu,powinniśmy dysponować wysokimi umiejętnościami miękkimi. Dlaczego to takie istotne? Bo miękkie kompetencje należą do najważniejszych kompetencji przenośnych, które zapewniają dużą elastyczność kompetencyjną, a więc możliwość odnalezienia się na wielu różnych stanowiskach i w wielu rolach zawodowych. 




Ponadto posiadanie wysokich kompetencji np. interpersonalnych ułatwia budowanie sieci kontaktów zawodowych i biznesowych to w dużym stopniu bezpośrednio przekłada się na łatwość i szybkość pozyskiwania nowych klientów, możliwość współpracy lub udziału w różnych projektach a także pięcie się po szczeblach kariery. Osoby, które wykazują braki w zakresie umiejętności MOTYWOWANIA SIEBIE, pracy pod presją czasu lub oczekiwań oraz nie umieją się porozumiewać z innymi ludźmi podczas pracy w zespole, mogą mieć znaczne trudności z wykorzystaniem opanowanych umiejętności w trakcie treningu po prostu w praktyce. Wysokie IQ powszechnie związane z dużymi możliwościami szybkiego uczenia się, jest koniecznym, ale dalece nie wystarczającym warunkiem do tego, by być prawdziwie utalentowanym pracownikiem. Za " talent" należy uznać osobę, która obok wysokiego IQ również dysponuje takimi kompetencjami jak motywacja, ambicja, wytrwałość i odporność psychiczna czyli tzw.składniki EQ - inteligencji emocjonalnej. O istocie inteligencji emocjonalnej w następnym artykule już wkrótce.

Zapraszam: www.adeeszkolenia.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz